Seven days, I'm going to call the wild in me. Carrying me, 'cross the world.

Nu har jag överlevt den första veckan i England, vilket känns helt surrealistiskt! Det känns som så mycket, mycket mer. Men det är också skönt att veta att det bara gått en vecka, det är så mycket kvar som kan hända! För att fira att jag överlevt tänkte jag bjuda på en liten lista med alla saker jag älskar med att vara här.
 
  • Att bo själv- att bo på campus är aldrig ensamt och ni förstår inte hur skönt det är att styra och ställa över allt på egen hand, även de mindre roliga ansvarsområdena. Jag är så redo för att flytta hemifrån!
  • Waitrose/Tesco eller egentligen vilken av de engelska matbutikerna som helst. Utbudet är så härligt, mycket enkelt och färdiglagat kombinerat med engelska delikatesser så som shortbread och tusen olika Salt & Vinegar chips. De är de bästa, jag lovar!
  • Omgivningarna - det är så sinnesjukt vackert här omkring, lite som att vandra runt i en saga varje dag. Önskar man verkligen kunde ta in omgivningen ordentligt!
  • Skolan har hitills inte gjort mig besviken på någon punkt och alla lärare jag mött har verkligen varit fantastiska, inte en enda liten grej att klaga på!
  • Boots- hur skulle jag kunna göra en Englandlista utan att nämna Boots. Ni förstår inte friheten i att kunna ta en 10 minuters promenad och handla alla sminkprodukter från alla märken jag vill utan konstiga internethemsidor och krångel!
  • Attityden här på landet. Jag förstår de som säger att man inte varit England om man bara varit i London. Det är så avslappnat, med ytterst få undatag är alla så himla trevliga, både de som jobbar och befolkningen i allmänhet. Ingen stress, man går i sin egen takt och man tar tid på sig att säga hej på riktigt och inte bara i förbifarten.
Där har ni det, en lista på allt jag hitills verkligen uppskattar med att vara här. Idag har veckans längsta dag avklarats så nu är det bara nedförsbacke till nästa helg! 
 
Vackra, vackra Lewes.


Kommentarer
Postat av: Josäfin Andersson

åhhh längtar tills vi kommer ner och hälsar på!!

Svar: JAG MED! Bara 55 dagar kvar!!!!
toofab.blogg.se

2015-09-09 @ 10:56:06
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0